به گزارش روابط عمومی مؤسسه انصارالحسین (علیهالسلام)، همزمان با فرارسیدن ماه محرم و در آستانه آغاز ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، آیین «سیاهپوشان بناتالحسین» روز دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۵ با حضور دختران عضو دوره تربیتی–مهدوی بناتالحسین(ع) و جمعی از مادران آنان در حسینیه انصارالحسین (ع) برگزار شد.
این مراسم از ساعت ۱۵:۳۰ با قرائت زیارت عاشورا و حدیث شریف کسا آغاز شد و دلهای حاضران را برای اقامه عزای اهلبیت (علیهمالسلام) آماده کرد. در طول مراسم، سفره نمادین حضرت رقیه (س) در مجلس گسترده بود و عزاداران در کنار آن حضور داشتند.
در ادامه، خانم پالیزبان در قالب گفتوگویی تعاملی با دختران، به بیان مباحثی با محوریت نقش قلب در شکلگیری احساسات، محبتها و انتخابهای انسان پرداخت. در این بخش، بر اهمیت طهارت قلب و تأثیر محبت اهلبیت (ع) در سبک زندگی و رفتار انسان تأکید شد و ارتباط قلبی با اهلبیت (ع) بهعنوان محور اصلی این نگاه مورد توجه قرار گرفت.
در بخش پایانی برنامه، خانم حسینی به دو زبان فارسی و عربی به مرثیهسرایی و ذکر مصیبت اهلبیت (علیهمالسلام) پرداخت و فضای مراسم با نوای روضه و عزاداری همراه شد. همچنین با ذکر روضه حضرت رقیه بنت الحسین(ع)، حال و هوای معنوی مجلس تکمیل گردید و دختران بناتالحسین با توسل به حضرت رقیه (س)، توفیق حضور در عزاداری و اشک بر مصائب اهلبیت (ع) را از ایشان طلب کردند.
در پایان مراسم، حاضران بر سر سفره اطعام حضرت رقیه (س) گرد هم آمدند و برنامه در فضایی آکنده از معنویت و اشتیاق به ایام محرم خاتمه یافت.
تماس با ما | بنات الحسین(ع)
شماره تماس: 09196336558
ارتباط دیجیتال:
اینستاگرام: @banatolhussain
💬 صدای شما:
نظرات و تجربههای خود را درباره فعالیتهای دختران بناتالحسین با ما به اشتراک بگذارید:
🌐 https://mah-as.com/sm/#gf_33
☎️ تلفن: ۰۲۱-۳۵۰۱۵۰۱۵
27 خرداد 1405


